poniedziałek, 4 marca 2013

Kursik

Obiecałam na fb, że napiszę,  jak zrobić  motylka na szydełku.  O, takiego właśnie:


 No i kursik jest. Mój pierwszy, więc nie pozbawiony usterek, ale mam nadzieję, że będzie pomocny.



Jak zrobić szydełkowego motylka?
K U R S
Potrzebne będą: resztki kolorowych nici lub włóczek oraz szydełko, odpowiednio dobrane do  grubości nici. 
Motylka robię w 6 krokach:
1. Najpierw 5 oczek łańcuszka i zamykam je w kółeczko.
2. Na tym kółeczku robię 8 razy po 2 słupki rozdzielone 2 oczkami łańcuszka. Zamiast pierwszego słupka robię 3 oczka łańcuszka; zamiast ostatniego łańcuszka - 1 słupek.

3. Na każdym łańcuszku poprzedniego okrążenia robię dwie grupy 3 słupków dwa razy nawijanych rozdzielonych 3 oczkami łańcuszka (można robić tutaj słupki raz nawijane, wtedy motylek będzie mniejszy). Zamiast pierwszego słupka robię 4 oczka łańcuszka; zamast ostatniego łańcuszka - słupek dwa razy nawijany.
4. Na każdym łańcuszku poprzedniego okrążenia robię teraz dwie grupy 6 słupków dwa razy nawijanych (można robić słupki raz nawijane, patrz poprzedni punkt), które rozdzielam 2 oczkami łańcuszka. Do kolejnego płatka przechodzę półsłupkiem. Zamiast pierwszego słupka robię, jak poprzednio, 4 oczka łańcuszka.
5. Wykończenie: (można robić innym kolorem nici) między słupkami poprzedniego okrążenia robię półslupek i 1 oczko łańcuszka. Na łuku pomiędzy grupami słupków robię: półsłupek, pikotkę z 3 oczek łańcuszka, półsłupek. Do następnego płatka przechodzę półsłupkiem bez oczka łańcuszka.


 Wyszedł mi całkiem ładny kwiatuszek,
                                                                                        

składam go na pół i mam szydełkowego motylka:


6. Teraz potrzebny będzie brzuszek i czułki. Robię łańcuszek (najczęściej 35 do 40 oczek) i oplatam nim mój złożony na pół kwiatek. I motylek gotowy. Oj, nie, jeszcze krochmalenie i formowanie, czyli nadanie odpowiedniego kształtu, no to właściwie krok siódmy.


Uff, mam nadzieję, że jest ten opis dość jasny. Miłego, wiosennego dziergania!

8 komentarzy:

  1. Kurs tak jasny, że chyba jutro się zabiorę za szydełko, jeśli tylko czas pozwoli :) To fantastyczny pomysł na motylki, nie przyszedłby mi do głowy. bardzo cieszę się, że znalazłam Twój blog w sieci :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny motylek! Ale ja z szydełkiem nie jestem na ty więc tylko mogę popatrzeć:(

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudny kursik na ślicznego motylka żałuję, że nie umiem działać na szydełku :( Ale mam nadzieję,że w końcu się nauczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super kursik,śliczny motylek, muszę zrobić takego mtylka:)Dziękuję za odwiedzinki i zapraszam do obserwacji:)Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurs opisany jest bardzo dokładnie więc nic mi więcej nie pozostało jak tylko dziergać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny czytelny opis, prowadzenie, też skorzystam, kiedyś dziergałam, chętnie wrócę do tego, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń